Основні поняття. Медіадослідження
OTS (англ. opportunity-to-see - можливість побачити рекламне повідомлення)
OTS - оцінка характеристик розміщення рекламної конструкції, дає змогу визначити розміри тієї частини потенційної аудиторії, яка має практичну можливість побачити рекламну поверхню. До числа цих характеристик належать такі показники:
- кут повороту;
- транспортне положення;
- відстань до світлофора;
- ширина проїжджої частини;
- відстань видимості;
- конкуруючі конструкції;
- перешкоди огляду.
Для оцінки порівняльної значущості цих параметрів використовують математичне моделювання і систему експертних оцінок. Показники враховуються стосовно кожного з напрямків руху потоків, що "працюють" на рекламну поверхню (до трьох напрямків для щитів на перехрестях).
GRP (англ. gross rating point - висока оцінка точки, місця)
GRP - відсоткове співвідношення кількості потенційних контактів рекламного повідомлення або адресної програми, під час розрахунку якого не враховуються фактори видимості окремих рекламних поверхонь (OTS Gross), до цільової аудиторії зовнішньої реклами (від 18 до 60 років включно) для конкретного міста. Показник GRP є базовою величиною для оцінювання аудиторії однієї рекламної поверхні, а сума GRP рекламних поверхонь - це найважливіший показник, що характеризує обсяг рекламної кампанії. Середній GRP по кампанії розраховується як сума всіх GRP по поверхнях, розділена на загальну кількість поверхонь у кампанії.
СРТ (англ. cost-per-thousand - вартість за тисячу)
СРТ - оцінка вартості однієї тисячі рекламних контактів. Абсолютно простий показник, обчислюється як відношення вартості рекламного оголошення до кількості контактів.